"ویم دلووی" آثارش را پس از موزه هنرهای معاصر تهران به مرکز DHC/ART کبک کانادا می برد

"ویم دلووی" هنرمند بلژیکی که اسفند ماه سال 94 آثار خود را در موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش گذاشته بود، اکنون آثارحجمی، تابلوهای نقاشی رنگ و روغن روی بوم (اطلس)، آثاربرنزی و فولادی همراه با حکاکی لیزری خود را در مرکز هنری DHC/ART کبک کانادا به نمایش می گذارد.

نمایشگاه آثار ویم دلووی در موزه هنرهای معاصر تهران

به گزارش گالری آنلاین، نمایش آثار "ویم دلووی" در مرکز هنری DHC/ART در کبک کانادا از سی ام نوامبر آغاز خواهد شد.

ویم دلووی هنرمندی است که شناخت خوبی از تاریخ فرهنگی و سیاسی کشور ایران دارد. او چندبار به ایران سفر کرده و حتی آثارش در نمایشگاه گروهی « طلای سیاه » درگالری «شیرین » تهران حضور داشت .

«ویم دلووی» متولد 1965 «ورویک» – شهری کوچک در منطقه فلاندر غربی – بلژیک است. درآثار او نمادهای دنیای مدرن تجلی پیدا می کند . به طوری که مخاطبان آثارش به درک دقیقی از دنیای ذهنی او می رسند .دلووی در بلژیک و انگلستان زندگی و کار می‌کند. ورودش به صحنهٔ هنر معاصر در اوایل دهه ۱۹۸۰ شکل علنی گرفت . «کپسول‌های گاز» مشهورِ او از دل فرهنگ عامه سربرآورد . دلووی با درآمیختگی المان های هنر معاصر و فرهنگ عامه درخلق آثارش شوخی و جدی را توامان درمعرض دید قرار می دهد ؛ شاید هم مرز میان کمدی و تراژدی که تفسیر او از تناقصات موجود در جهان امروز ی است . میرایی و زایش در اغلب آثارش درنوسان اند و البته بیان گر نوعی رابطه ی تنگاتنگ ذهنیت سیال او با واقعیات دردناک جهان معاصر .

خبر مرتبط:

افتتاح نمایشگاه آثار ''ویم دلووی'' در موزه هنر‌های معاصر تهران / گزارش تصویری

logo-samandehi